Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 12 października 2010

FURMANKA

Ludzie przypominają skarbonki - im mniej są napełnione, tym więcej robią hałasu.
Marcel Achard

Spacerowałem z moim ojcem. Nagle zatrzymał się na zakręcie drogi i po chwili milczenia zapytał:
- Oprócz tego, że ptaki śpiewają, co słyszysz?
Pilnie nastawiłem uszu, po kilku sekundach odpowiedziałem:
- Słyszę odgłos jadącej furmanki.
- Otóż to! - odrzekł ojciec – Słyszysz głos pustej furmanki.
Zapytałem ojca:
- Jak możesz wiedzieć, że ta furmanka jest pusta? Przecież nie widzimy jej jeszcze.
Wtedy ojciec odrzekł:
- Bardzo łatwo rozpoznać, kiedy furmanka jest pusta, mianowicie po odgłosie, jaki wydaje: im bardziej pusta, tym bardziej hałasuje.
Mijały lata, stałem się człowiekiem dorosłym. Tamto wspomnienie jednak wciąż we mnie żyje. Kiedy słyszę osobę, która mówi za dużo i bez pokrycia; kiedy ktoś miele językiem krzykliwie podważając rzeczy słuszne, naciąga fakty, uprawia tanie krytykanctwo, szerzy nieprawdę – wtedy odnoszę wrażenie, jakbym znów słyszał słowa ojca sprzed lat: “Im bardziej pusta jest furmanka, tym bardziej hałasuje”. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz